Bu sayfada yer alan sözleşme içeriği, Nixcon’un internet sitesi üzerinden müşteri kaydı oluşturmanız ile
birlikte geçerli ve bağlayıcı olacaktır.
Bu sebep ile lütfen hizmetlerimizi kullanmaya başlamadan önce bu ve sitemizde yayınlanan diğer
sözleşmelerimizi ve teknik kullanım detaylarını www.nixcon.com.tr/sozlesmeler adresinden dikkatlice
okuyunuz.
Nixcon web sitesinden (www.nixcon.com.tr) ve bu sitede aktif olarak hizmete sunulan tüm hizmetler ya da
servislerden sadece, mevcut kanunlar kapsamında yasal olarak bağlayıcı sözleşmeler yapabilecek olanlar
yararlanabilirler. Nixcon web sitesini (www.nixcon.com.tr) ve sitede bulunan hizmet ya da servisleri
kullanmaya başladığınızda ; en az on sekiz (18) yaşında olduğunuzu ve/veya mevcut kanunlarda belirtilmiş
şekilde yasal olarak bağlayıcı sözleşmeler yapabilme ehliyetine başkaca yollarla sahip olduğunuzu kabul
beyan ve taahhüt etmektesiniz.
Eğer Nixcon web sitesini (www.nixcon.com.tr) ve sitede bulunan hizmet ya da servisleri tüzel kişilik adına
kullanacaksanız ve sözleşmeleri tüzel kişilik adına akdediyorsanız, ilgili tüzel kişiliği bu sözleşme ve Nixcon
web sitesinde bulunan diğer sözleşmelerde yer alan hüküm ve şartlara göre temsil etmek için gerekli yasal
yetkili olduğunuzu kabul, beyan ve taahhüt etmektesiniz. İşbu sözleşmeyi elektronik ortamda kabul
etmenizden sonra Nixcon tarafından ilgili tüzel kişiliği temsil yetkinizin olmadığı tespit edildiği taktirde,
ödeme sorumlulukları da dahil olmak üzere işbu Sözleşmede yer alan tüm yükümlülüklerden kişi olarak
sorumlu olacağınızı bildiğinizi kabul, beyan ve taahhüt etmektesiniz.
Ek olarak Nixcon, doğru ve kaynağı tüzel kişiliğin yetkili bir temsilcisinden geldiği izlenimini makul şekilde
uyandıracak herhangi bir talimata, ihbar, belge ya da benzeri iletişime itimat etmesi sonucu meydana
gelebilecek hiçbir kayıp ya da zarardan sorumlu olmayacaktır. Bu talimat, ihbar, belge ya da iletişimin
sahihliği hakkında makul şüphe olması durumunda, Nixcon ek olarak söz konusu bilgilerin sahihliğini
onaylamanızı isteyebilir. Ancak bu onaylama talebi Nixcon’un mükellefiyeti değildir.
1- TARAFLAR
1.1. Bu sözleşme hizmet sağlayıcısı olan Nixcon Bilişim Ltd Şti (Bundan sonra “Nixcon” olarak
anılacaktır) ile www.nixcon.com.tr (Bundan sonra “Site” olarak anılacaktır) üzerinde Yeni müşteri kaydı
yapmak suretiyle bilgilerini sisteme kayıt ettirmiş olan Kişi veya Kurum (Bundan sonra “Müşteri” olarak
anılacaktır) arasında Site’nin kullanımı ve bu Site üzerinden satın alınacak hizmet veya servisleri aşağıda
belirtilen madde ve koşullar ile Site üzerinde bu sözleşmeye vereceği onay karşılığında imza altına alınmış
sayılacaktır.
Sözleşme maddelerinde Nixcon ve Müşteri tek başına “Taraf” veya müştereken “Taraflar” olarak
anılacaktır.
Kredi kartı, Mobil Ödeme, PayPal ve sözleşme süresinde sisteme eklenebilecek diğer ödeme yöntemleri
bundan sonra “Online ödeme yöntemleri” olarak anılacaktır.
1.2. Taraflar iş bu sözleşmede yazılı bilgilerin doğruluğunu beyan, kabul ve taahhüt ederler.
1.3. Müşteri, Site üzerine ilk kayıt esnasında vermiş olduğu T.C. Kimlik Numarası da dahil olmak üzere tüm
bilgilerin doğru olması gerektiğini, Sözleşmenin geçerli bir şekilde kurulması için zorunlu olduğunu ve
önkoşul niteliği taşıdığını kabul eder. Nixcon, Müşteri’ye ait bilgilerin yanlış veya eksik olduğunu sonradan
tespit etmesi halinde, Nixcon tarafından yapılacak bildirim üzerine, mevcut yanlışlık veya eksiklik Müşteri
tarafından 2 takvim günü içerisinde doğru hale getirilecektir. Nixcon, yanlış veya eksik bilgi düzenleme
esnasında Müşteri’den bilgilerin doğruluğunu sağlamak adına çeşitli belgeler (Nüfus cüzdanı, imza sirküleri,
vergi levhası, elektrik/telefon faturası v.b.) talep edebilir. Müşteri, kendisine tanınan 2 günlük süre
içerisinde bu bilgileri düzenlemediği taktirde, Nixcon işbu sözleşmeyi haklı sebeple ve tazminat ya da
benzeri herhangi bir yükümlülük doğmadan derhal fesih etme hakkını saklı tutar. Müşteri, Nixcon’un söz
konusu bilgilerdeki yanlışlık veya eksikliklerinden kaynaklanan her türlü zararını tazmin etmeyi önceden
kabul, beyan ve taahhüt eder.
1.4. TARAF TEMSİLCİLERİ
Müşteri ve Nixcon, Müşteri’ye tahsis edilen ürün ve hizmetler bakımından gerek müracaat esnasında
gerek tahsis esnasında gerekse sonrasında tasarrufta bulunmaya yetkili yegane kişinin Müşteri olduğunu
kabul ederler. Ancak Tüzel Kişiler bakımından yetkili kişinin yalnız ve ancak şirketi temsil ve ilzama yetkili
kişi/kişiler olduğu tarafların kabulündedir. Müşteri adına, müşteri ya da yetkili kişiler tarafından yapılan
işlemlere ek olarak, alan adı veya e-mail şifrelerini, kullanıcı bilgilerini, sair kişisel verilerine sahip, Nixcon
Müşteri Temsilcisini, çalışanlarını, çağrı merkezi görevlilerini, uzaktan destek ekiplerini kısaca Nixcon
çalışanlarını veya Nixcon’un doğrudan veya dolaylı yoldan müşteri hizmeti sağlamak üzere anlaştığı 3.
Kişileri, Müşteri veyahut müşterinin yasal temsilcisi olduğunu ispat edebilen veyahut kuvvetli bir biçimde
ortaya koyan kişilerin veyahut Müşteri’nin 1. Dereceden kan veya sıhri hısımı olduğuna ikna edebilecek bir
kişinin yaptığı işlemlerle ve Nixcon üzerinden tahsis edilmiş her türlü ürün veya hizmetler bakımından
tesis ettiğiniz hesabınızı veyahut satın alınmış olan hizmet veya ürünlerin şifrelerini kullanan herhangi bir
kişinin Müşteri menfaatine olsun ya da olmasın yapacağı işlemlerle bağlı olduğunu kabul etmektedir.
Müşteri’nin şifrelerinin Müşteri’nin rızası hilafına ele geçirilmesi halinde bu şifrelerin kullanımından
kaynaklanan 3. Kişilerin uğradığı zararlar da dahil olmak üzere meydana gelebilecek maddi ve manevi tüm
zararlardan Müşteri sorumludur.
2- KONUSU
2.1. İşbu Sözleşme, Müşteri’nin Site üzerinde oluşturduğu müşteri kaydı ile bilgilerinin doğru olduğunu
öngörür ve Site üzerindeki işlemlerinde, siparişlerinde, gönderdiği mesajlarında yapmaya ve yapmamaya
izni olan bölümleri, siparişlerindeki tercihler doğrultusunda alacağı hizmetleri ve karşılığında Nixcon’a
ödeyeceği ücretleri, ilgili kanun hükümlerine uygun olarak dizayn ettirdiği web sayfalarının ve bilimum
bilgilerinin Nixcon sunucuları ya da altyapısı kullanılarak internet üzerinde yayınlanmasına ait hizmetlerin,
koşul, şart ve sınırlarını kapsamaktadır.
2.2. Müşteri bilgileri, Müşteri tarafından Siteye üye olunma sırasında girilen bilgilerdir. Bu bilgiler yapılan
işlemlerde baz alınacağından müşteri ve üyenin bu bilgileri hatasız, eksiksiz ve doğru şekilde girdiği
varsayılmaktadır. Bilgilerin hatalı, eksik veya güncel olmaması sebebiyle meydana gelebilecek zararlardan
dolayı Müşteri sorumludur.
2.3. Nixcon, sisteme üyelik, sipariş, destek talebi veya benzer durumlar esnasında; bildirimlerde
bulunmak, bülten göndermek veya üyelik hesabını onaylamak gibi güvenlik protokollerini uygulamak için,
e-posta, cep telefonu v.b iletişim bilgilerinin paylaşılmasını zorunlu kılabilir ve bu bilgilerin doğrulama kodu
gibi yöntemlerle doğrulanmasını talep edebilir. Nixcon, bu doğrulama yöntemleriyle, ilgili e-posta hesabı,
cep telefonu v.b iletişim adresinin size ait olduğunu doğrular ve kayıt altına alabilir. Hizmetlerin veya
servislerin kullanılması için bu onay süreçleri zorunluluk gerektirebilir.
2.4. Nixcon, Müşterilerinin kayıt esnasında girmiş olduğu iletişim bilgilerini kullanarak, Müşteri’nin sahip
olduğu hizmetleriyle ilgili ya da Nixcon’un genel sistemiyle ilgili güncelleme ve duyuları iletmek adına
bildirimler veya bültenler gönderebilir.
2.5. Site üzerindeki Müşteri’ye ait hesabın giriş bilgileri, tamamen Müşteri sorumluluğundadır. Müşteri,
hesabını korumak için Site’ye giriş yaparken kullandığı sistemlerin gerekli güncel güvenlik önlemleri ve
tedbirlerini alacak olduğunu, şifrelerini kolay tahmin edilemeyecek şekilde belirleyeceğini, 3. Şahıslar ile
paylaşmayacağını kabul ve beyan eder. Müşteri, tedbir ve önlemleri alırken gerekli özeni göstermez, servis
veya hizmetler ve Site üzerindeki kullanıcı hesabına ait gizli bilgilerin şifrelerini kolay tahmin edilebilir
şekilde belirler veya belirlediği şifreleri 3. Şahıslarla paylaşması durumunda, Müşteri hesabına Müşteri’nin
bilgilerini ele geçirmiş olan 3. Şahısların girmesi durumunda iletilecek talepler herhangi bir güvenlik
kontrolü yapılmadan, talep Müşteri talebi gibi karşılanacaktır. Nixcon, bu nedenlerle oluşan zararlardan
hiç bir şekilde sorumlu olmamakla birlikte, sağladığı hizmeti kısıtlama, askıya alma, tamamen durdurma ve
gerekli çözüm sağlanamadığı takdirde sözleşmeyi fesih etme hakkına sahiptir.
3- TARAFLARIN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
3.1. Nixcon, Müşterinin Site üzerinden veya diğer dijital kanallarla siparişini ilettiği hizmet veya servisleri
sağlayacaktır. Nixcon, müşterinin siparişinde bulunan hizmet veya ürünleri sağlamayı kısmi ya da
tamamen red edebilir, sipariş ve ödeme onayından sonra bu hizmetlerin tamamen ya da kısmi olarak
sağlamayı taahhüt edebilir.
3.2. Nixcon’un Müşteri’ye sunduğu aylık, yıllık ya da taraflarca karşılıklı olarak belirlenecek süre için
ödeme planına göre tercih edeceği ödeme planına istinaden, Müşteriye sipariş esnasında hizmet karşılığı
olan ücretleri ve bu ücretlere eklenen KDV dahil toplam bedeli sipariş ekranı sonunda Site üzerinde ve yine
siparişin iletilmesi sonrasında gösterecektir. MÜŞTERİ, belirlenen hizmetin kullanım ve KDV bedelini
ödemeyi ve ücreti her kullanım dönemi başında peşin olarak ödeyeceğini kabul ve taahhüt eder. Hizmet
bedellerinin tahsilatı gerçekleşmedikçe, Nixcon’un hizmet verme yükümlülüğü bulunmamaktadır.
3.3. Siparişin Nixcon tarafından onaylanması ve kabul edilmesinin ardından Nixcon, müşteri sipariş
içeriğinde bulunan hizmet veya servislere ilişkin sunucu bilgisi, kontrol panel bilgisi, ftp, sql veya e-mail
kullanıcı adları, şifreleri ve giriş adreslerini içeren bir e-posta gönderecek ve hizmet kullanımı başlamış
olacaktır. Nixcon, tüm bu bilgiler yerine, tüm bu bilgilere erişilebilecek tek bir kullanıcı adı, parola ve giriş
adresi iletip, diğer bilgilerin oluşturulmasını ve yönetilmesini müşteriye bırakabilir. Bu durumda hizmet
içeriğindeki özellikleri aktif/deaktif etmek müşteri sorumluluğu ve yönetimindedir. Hizmet veya servislerle
ilgili şifrelerin ve erişim bilgilerinin sorumluluğu Müşteri’dedir, basit veya tahmin edilebilir şifreler
kullanılması, şifrelerin ve bu şifrelerin saklandığı mecraların yeterli güvenlik seviyesinde olmaması, bu
şifrelerin 3. Şahısların eline geçmesi, yetkisiz kişilerce kullanımı v.b durumlarda doğabilecek zarar ve
ziyandan Müşteri sorumlu olacaktır. Bu doğrultuda Müşteri, Nixcon’dan herhan bir hak talebinde
bulunamaz.
3.4. Müşteri, satın almış olduğu hizmetler ile ilgili, Nixcon tarafından 5651 sayılı kanun, yönetmelikler ve
ilgili mevzuat gereği Nixcon’un sorumlu olduğu tüm diğer konular ile ilgili Site üzerinde yayınlanacak veya
gönderilecek talimat, bilgilendirme ve uyarı niteliğindeki e-postalara uyacağını kabul, beyan ve taahhüt
eder. Müşteri, Nixcon tarafından verilen servis veya hizmetlerin münhasıran Nixcon’un mülkiyetinde
olduğunu, hizmet veya servislerle ilgili tüm yazılım, program, ve içeriklerin fikri ve sınai mülkiyet hakkının
Nixcon’a ait olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder. Müşteri işbu maddede sayılanlarla
sınırlandırılmaksızın, bu hizmetlerin aynısını veya benzerini kopyalayamaz, çoğaltamaz, üçüncü kişilere
dağıtamaz, pazarlayamaz ya da satamaz.
3.5. Müşteri, satın almış olduğu hizmetlerde, kendisine sağlanmış ücretsiz veya sınırsız olarak verilen
hizmetleri yine ücretli ya da ücretsiz ve/veya sınırlı ya da sınırsız olarak üçüncü kişilere dağıtamaz, satamaz.
3.6. Müşteri, hizmeti dahilinde kendisine tanınan erişim yetkileri, yazılım ve programları kullanarak erişim
hakkı bulunmayan dosya veya programlara erişmemeyi, Nixcon’un sunduğu servis veya hizmetleri
aksatacak herhangi bir davranışta bulunmamayı kabul, beyan ve taahhüt eder. Aksi halde, kusuru ile ortaya
çıkan zararlar ile mevcut zararların büyümesi gibi durumlarda Nixcon’un uğradığı sair her türlü zararı,
aynen nakden ve defaten tazmin etmeyi, kabul ve taahhüt eder.
3.7. Müşteri, satın almış olduğu tüm hizmetlerin kullanılması esnasında yürürlükte olan veya sözleşme
süresince yürürlüğe girecek olan vergi, harç ve benzer yükümlülüklerin kendisine ait olduğunu ve
karşılayacağını kabul ve taahhüt eder.
3.8. Müşteri, kullandığı servis veya hizmetler dahilinde barındırdığı tüm dosya, döküman, program, imaj,
web sitesi ve e-mail hizmetleri ile kullanacağı ve faydalanacağı tüm işlemlerden kendisinin sorumlu
olduğunu, söz konusu olan veri, bilgi veya beyanların yasalara aykırılığından doğabilecek tüm hukuki ve
cezai sorumluluğun münhasıran kendisinde olduğunu kabul ve taahhüt eder. İş bu konuda doğabilecek
sorunlardan Nixcon’a herhangi bir suç atfedilemez. Nixcon, 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan
Yayınların Düzenlenmesi ve bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkındaki Kanun
gereği ilgili hizmetlerle yayına açılacak içeriklerin, yayına açılmadan önce ve yayına açıldıktan sonra hukuka
aykırı olup olmadıklarını ve sorumluluk gerektirip gerektirmediğini kontrol etmekle yükümlü olmadığından,
içerikleri gözden geçirmez, doğrulamaz, ciro etmez veya Müşteri tarafından yapılmış içerikler için herhangi
bir şekilde sorumluluk almaz.
3.9. Nixcon, Müşteri ile arasındaki sözleşmeyi Nixcon’a ya da Nixcon’un diğer müşterilerinden
herhangi birinin işine zarar verdiği için fesih edebilir. Nixcon hukuka aykırılık eden fiil ve eylemleri
öğrendiği andan itibaren Müşteri’ye haber vermeksizin içerikleri silme hakkına sahiptir.
3.10. Nixcon, sağladığı hizmet veya servisler içerisinde bulunan müşteriye ait bilgilerin/verilerin hatalı
veya kötüye kullanımlarından, verilerin içeriklerinden, e-posta ile kullanılan diğer tüm verilerden
doğabilecek hiç bir maddi veya manevi zararlardan sorumlu tutulamaz. İlgili hizmet veya ürünlerde
kullanılan Müşteri’ye ait verilerin/içeriklerin yedekleme ve bu yedekleri saklama sorumlulukları münhasıran
Müşteri’ye aittir. Nixcon servis veya hizmetlerinde oluşabilecek, kesinti veya veri kayıplarından dolayı
oluşabilecek hatalardan, zarardan ve ziyandan sorumlu değildir. Verilerin yedeklenmesi sözleşme metninde
aksi belirtilmediği sürece müşterinin sorumluluğundadır.
3.11. Nixcon, Müşteri’lerine satın almış oldukları servis veya hizmetlerde kullanacakları tüm verileri
yedeklemeleri gerektiğini bu madde ile bildirir. Müşteri kendi verisini periyodik olarak yedeklemekle
yükümlüdür. Nixcon Müşteri’nin yedekleme sorumluluğunu yerine getirmemesi ya da ihlal etmesi halinde
ortaya çıkabilecek zararlardan sorumlu değildir. Müşteri dilerse verilerini yedekleyebileceği bir alanı
Nixcon’dan ayrıca satın alabilir. Yedekleme hizmeti satın almış müşterilere satın alınan hizmet ile birlikte
bir FTP yedekleme alanı tahsis edilecektir, müşteri yedeklerini bu alana alabilir, bu alanın yönetimi
yedeklerden geriye dönme v.b işlemler müşteriye aittir.
3.12. Nixcon, müşteri tarafından sipariş verilmiş, ödemesi sorunsuz olarak gerçekleşmiş ve Nixcon
tarafından onaylanmış alan adı tescil işlemlerini yürütecektir. Bu yolla tescil edilen alan adının sahibi
Müşteri’dir. Nixcon bu konuda müşterinin talepleri doğrultusunda alan adı üzerinde işlem yapabilecektir.
Müşteri tarafından alan adı üzerinde bir düzenleme, değişiklik ve transfer taleplerini en makul sürede
yapacaktır.
3.13. Nixcon, sağladığı servis ve hizmetlerinde kullandığı kontrol paneli, otomasyon, sunucu yazılımları
gibi üçüncü parti firmalardan tedarik edilmiş yazılım ve hizmetlerin kullanımı esnasında oluşabilecek veri
kayıpları, gecikme, kesinti ve zararlardan sorumlu değildir. Müşteri bu yazılım ve hizmetleri, sorumluluğu
kendinde olmak üzere kullandığını kabul beyan ve taahhüt eder. Nixcon, Müşteri’nin direk müdahale
edemediği antivirüs/antispam veya benzeri zararlı yazılımlara karşı önlemler alabilir, bu önlemler dahilinde
bu yazılımların zararlı olarak nitelediği dosya veya klasörler karantinaya alınabilir ya da silinebilir, bu
durumda Nixcon’a sorumluluk yüklenemez.
3.14. Nixcon’un sağladığı servis veya hizmetler karşılığındaki sorumluluğu, alınan hizmetin aylık bedeli
kadardır. Müşteri hizmetlerinde oluşabilecek her türlü aksaklık, zarar ve ziyanlarda tazmin talebi ilgili
hizmetin aylık bedelini geçemez.
3.15. Site üzerinde satın alınabilecek tüm servis ve hizmetlere özel sayfalar bulunmaktadır, bu sayfalarda
satışı yapılan servis veya hizmetlerle ilgili özel şartlar ve teknik kullanım detayları bulunabilir. Teknolojinin
gelişmesi veya ilerleyen dönemlerde oluşabilecek iyileştirmeler ile bu özel şartlar veya teknik kullanım
detayları değişebilir, bu değişiklikler Site üzerindeki ilgili sayfalarda güncel haliyle bulunacaktır. Bu özel
şartlar ve teknik kullanım detaylarını, Müşteri sipariş vermeden önce ilgili ürün ya da hizmetin sayfasında
okumalı, öğrenmeli, siparişini buna göre vermeli ve oluşabilecek değişiklikleri takip etmelidir. Müşteri
Nixcon’a ileteceği siparişlerde bu özel şart ve teknik kullanım detaylarını da peşinen kabul etmiş sayılır.
3.16. Nixcon, sağladığı servis veya hizmetlerde zaman içerisinde oluşabilecek teknik gelişme/değişikliğe
istinaden, sunulan hizmetlerin içeriğinde, teknik kullanım detaylarında, kotalarında veya özel şartlarında
değişikliğe gidebilir.
3.17. Nixcon, sağlamış olduğu ürün ve hizmetlerde zaman içinde değişikliğe gidebilir, bu hizmetleri
sağlamaktan vazgeçebilir, veya ilgili hizmeti yeni siparişlere kapatabilir.
3.18. Nixcon, sağladığı servis veya hizmetlerin bazılarında Limitsiz/Sınırsız ibaresiyle tanıtım ve satış
yapar, bu ibare “Adil Kullanım” çerçevesinde verilmektedir. Adil kullanım hesaplaması, hizmetin bulunduğu
paylaşımlı bölümdeki diğer müşterilerin yaptığı kullanımların müşteri sayısına bölünmesi ile bulunur. Adil
kullanım şartları/kotaları Site üzerinde ilgili hizmetlerin satış sayfasında, Sözleşme’ye ek olarak veya farklı
bir sözleşme olarak yer alır. Bu teknik ve kullanım şartlarının dışına çıkılması durumunda Nixcon,
Müşteri’yi uyarıp düzeltme yapılmasını isteyebilir, kullanım eğer sunucu kaynaklarını aşırı derecede zorlayıp
servis veya hizmetlerin sağlanmasını etkileyecek seviyeye gelirse Müşteri’ye bilgi vermeden servis veya
hizmeti geçici olarak askıya (yayın durdurma) alabilir. Müşteri, bu sebeple askıya alınan hizmetleri için
herhangi bir zarar ziyan tazmini talep edemez.
3.19. Nixcon, sağladığı servis veya hizmetlerin içerik veya kapsamından bağımsız olarak, herhangi bir şart
ya da sebep belirtmeden, hizmeti sonlandırma kararı alabilir. Bu durumda Müşteri’nin ödemiş olduğu
ücretin kalan bakiyesi iade edilir. Müşteri iade işlemini kabul etmemesi veya ilgili bildirimlere cevap
vermemesi durumunda ilgili bakiye müşteri hesabına artı bakiye (kredi) olarak yansıtılır.
3.20. Nixcon, hizmet süresi dolmuş yani son ödeme günü geçmiş tüm servis veya hizmetleri (alan adı,
web barındırma, sunucu hizmeti v.b) tamamen iptal etme hakkını saklı tutar. Süresi dolmuş veya ödemesi
sağlanmamış hizmetlerin Nixcon tarafından veya müşteri tarafından iptalinden sonra herhangi bir veri
kaydı tutma yükümlülüğü bulunmamaktadır. Bu sözleşmenin 3.10 ve 3.11 maddeleri gereği Müşteri
verilerinin yedeğini kendisi tutmalıdır. Ancak, süresi geçmiş ya da iptal edilmiş bu hizmeti tekrar aktif etmek
için Nixcon makul bir aktivasyon bedeli talep edebilir.
3.21. Nixcon, Alan adı tescil işlemlerinde ICANN ve alan adı ana üreticisi konumundaki REGISTRAR
şirketlerin şart ve prosedürlerine uymaktadır. Alan adı tescili, yenilemesi, güncellenmesi, durdurulması,
askıya alınması, silinmesi veya benzeri işlemlerde tüm süreçler ilgili firmaların şart ve koşulları
doğrultusunda işletilir. Aynı zamanda bu işlemler otomasyon yazılımları vasıtasıyla yönetilir, bu yazılım
Nixcon ve REGISTRAR firma üzerinde çalışmaktadır. Bu çalışma sırasında arıza ya da erişim sorunlarından
dolayı, ilgili işlemlerde (tescil, yenileme, güncelleme, askıya alma, durdurma v.b) oluşabilecek hatalardan
dolayı Nixcon sorumlu tutulamaz. Nixcon, bu arıza ya da erişim sorunlarını makul olan en kısa sürede
çözüme kavuşturup, Müşteri’nin talep ettiği işlemi gerçekleştirmekle mükelleftir.
3.22. Nixcon, Müşteri’lerine alan adı tescil, yenileme, güncelleme, düzenleme veya benzeri işlemleri
yapabilmesi için Site üzerinde ilgili hizmetlere ait özel alanlar sağlayacaktır, bu işlemler 3. parti yazılımlar
veya manuel işlemler aracılığı ile yapılmaktadır. Bu sebeple yaşanabilecek hatalarda Müşteri’nin hatayı fark
etmesi veya tarafına REGISTRAR firma tarafından uyarı yapılması durumunda bu bildirimleri veya oluşan
hatayı Nixcon ile en kısa sürede paylaşmakla yükümlüdür. Müşteri, aksi halde kendi aleyhinde
oluşabilecek bu hatalardan, zarar ve ziyandan Nixcon’ı sorumlu tutamaz.
3.23. Tüm alan adı tescili hizmetlerinde, whois bilgisi değişikliği ve doğruluğunun sorumluluğunun, alan
adının transfer kodu veya kilidinin sorumluluğunun, alan adının yönetiminin yapıldığı Site üzerindeki panele
erişiminde kullanılan şifre veya gizli bilgilerin saklanması ve bunlardan doğabilecek tüm sorumluluk
Müşteri’ye aittir.
3.24. Nixcon, Alan adı tescil hizmetlerinde, hizmet sağlama şartlarını ve fiyatlarını bilgi vermeksizin
değiştirme hakkına sahiptir. Bu düzenleme bir yıl ve katları şeklinde ödeme yapılan alan adlarının süre
bitimlerinden sonra yürürlüğe girecek olup servis yenilenmesi sırasında güncel fiyat ve şartlar açık ve
eksiksiz olarak belirtilmektedir. Müşteri yenileme yapmak istemez ise veya yenilemeyi farklı bir şirket
üzerinden yapmak isterse bu durumda REGISTRAR şirketlerin ve ICANN’un koymuş olduğu kurallar
çerçevesinde işlem yapma hakkına sahiptir.
3.25. Nixcon, Alan adı tescili hizmetlerinde yenileme süreçlerini zamanında yapmayan müşteriler için alan
adlarını süre bitimleri itibari ile askıya almaktadır. Bu süreç alan adı üreticisinden üreticisine farklılık
göstermektedir. Askıda kalma sürecinde Müşteri, yıllık yenileme bedelini ödeyerek alan adını yenileyebilir
ve yenileme süresince kullanım hakkı kazanabilir. Alan adı bu süreçte yenilenmezse REDEMPTION PERIOD
ismi verilen durumu geçer, bu durumda alan adı Müşteri tarafından geçerli yıllık bedeller üzerinde
yenilenemez, bu süreçte REGISTRAR veya Nixcon ilgili alan adını farklı bir şirkete veya Müşteri’ye satma
hakkına sahiptir. REDEMPTION PERIOD sürecinde alan adının kullanım hakkını tekrar almak isteyen eski
veya yeni müşteri, ücreti alan adı üreticisine göre değişmekle birlikte minimum 120 USD + KDV ‘den
başlayan cezai ücreti ödeyerek alan adının kullanım hakkını elde edebilir. Cezai ücretler tam olarak
Nixcon’dan öğrenilebilir. REDEMPTION PERIOD sonrasında alınmayan alan adlarında süreç REGISTRAR
insiyatifine geçer ve bu süreç sonrasında alan adının Nixcon üzerinden geri alınabilmesi eğer alan adı
“BOŞA” düşmez ise mümkün değildir.
3.26. Alan adları bir hizmettir, ücreti ödendiği süre boyunca kullanılabilen internet adresleridir, bu yüzden
alan adı bitiş süresine kadar ücreti ödenmeyen alan adları otomatik olarak askıya alınır, ücretlerin
ödenmemesinin devamı halinde ilgili alan adının kullanım hakkı başka kişiye geçebilir.
3.27. Nixcon, servis veya hizmetlerini sağlarken, üçüncü firmalar ya da kurumların sağladığı servis veya
hizmetleri kullanabilir (otomasyon yazılımları, kontrol panelleri, işletim sistemleri, her nevi lisans, e-posta
filtreleme, antivirüs, web servisi v.b), bunlardan kaynaklanabilecek herhangi bir hata, zarar, ziyan, arıza
ve/veya hizmet kesintisinden dolayı Müşteri, herhangi bir nam ve hesap altında, ödeme, iyileştirme, iade,
tazminat v.b bir talepte bulunamayacağını peşinen kabul, beyan ve taahhüt etmektedir.
3.28. Müşteri, Nixcon’a ve Nixcon müşterilerine, ticari itibarına ve saygınlığına zarar verecek
davranışlarda bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder. Müşteri, teknik veya başka herhangi bir problemini
Nixcon ile çözmek durumundadır, Nixcon’un ticari itibarını zedeleyecek herhangi bir eylemde
bulunamaz, Nixcon ile arasındaki görüşmeleri, yazılı, sesli ya da görüntü olarak 3. Şahısların erişebileceği
yerlerde paylaşamaz. Bu ve bunun gibi durumlarda Nixcon, tek taraflı olarak anlaşmayı derhal fesih etme
hakkını saklı tutar. Nixcon’un herhangi bir zararı oluşması durumunda, bu zarara ilişkin tüm hakları
saklıdır.
3.29. Müşteri, bir üçüncü kişinin iznini almadan onun şebeke veya sistemine bağlanma, üçüncü kişilerin
şifrelerini veya bilgilerini ele geçirme, bilgisi dahilinde veya bilgisi dahilinde olmadan kullandığı hizmet
kapsamında Nixcon ağındaki herhangi bir ekipmana kötü niyetli yazılım kurma gibi durumlarla sınırlı
olmamak kaydıyla buna benzer durumlardan doğacak 3. Kişilerin zararları da dahil olmak üzere maddi ve
manevi her türlü zararı tazmin etmekle yükümlü olduğunu ve bundan dolayı hesabının Nixcon tarafından
askıya alınabileceğini kabul ve taahhüt eder. Müşteri’nin doğrudan kontrolü altında olmayan şebeke veya
sistemlere erişim için söz konusu üçüncü kişi veya kişilerden o yönde yazılı muvafakat alması zorunludur.
Nixcon dilerse üçüncü kişiye ait şebekeye ya da sisteme yönelik erişim izin dahilinde olduğunun
kanıtlanması yönünde belge talep edebilir ve bu tür belgelerin Nixcon’a sunulmasını zorunlu tutabilir.
3.30. Nixcon, Müşteri’nin satın almış olduğu servisi standart şekilde kullanıcıya iletmekle mükelleftir,
Müşteri’nin sonradan yükleyeceği ya da ilgili hizmet üzerinde çalıştıracağı servis ya da programların
yönetim desteğini vermez, bu sebple Müşteri, Nixcon’un sorumluluğu dışındaki konularda destek
talebinde bulunmayacağını peşinen kabul beyan ve taahhüt eder. Ancak, Taraflar arasında sözlü bir
anlaşma ile Nixcon, ücreti karşılığında müşterinin teknik destek talebini yerine getirebilir.
3.31. Nixcon, Müşteri taleplerini sorumluluğu kapsamında en kısa sürede yerine getirmekle yükümlüdür,
bazı durumlarda taleplerin gerçekten Müşteri’den geldiğini telefon, e-posta veya sms gibi yöntemlerle
doğrulamak isteyebilir. Müşteri’den gelmediği tespit edilen talepleri işleme almayabilir, tamamlanmış
işlemi şüpheli gördüğü gerekçesi ile geriye alabilir. Nixcon, bu nedenlerle oluşan zararlardan hiç bir
şekilde sorumlu olmamakla birlikte, sağladığı hizmeti kısıtlama, askıya alma, tamamen durdurma ve gerekli
çözüm sağlanamadığı takdirde sözleşmeyi fesih etme hakkına sahiptir.
4- MÜŞTERİNİN YASAL MEVZUATTAN KAYNAKLANAN SORUMLULUKLARI
4.1. Müşteri, alan adı, web barındırma, sunucu veya benzeri hizmetlerin kullanılması esnasında,
pornografik, erotik içerikte yayınlar yapamaz, casino, loto, toto, iddia, tahmin ve bunlarla sınırlı olmamak
üzere şans oyunlarına ilişkin ve/veya bu tür oyunları teşvik edici yayınlara yer vermeyeceğini, yürürlükte
olan 5651 sayılı Kanun’un 8. Maddesi ile diğer ilgili hükümleri ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 10.
Bölümü ile diğer ilgili hükümleri olmak üzere ilgili veya sözleşme süresince yürürlüğe girecek olan ilgili
mevzuat gereği üstüne düşen yükümlülükleri tam ve eksiksiz olarak yerine getireceğini, Müşteri’nin kanun,
kanun hükmünde kararnameler veya ilgili mevzuatlarda belirtilen sorumlulukları ile işbu sözleşme
kapsamında edim ve taahhütlerini hiç ya da gerektiği gibi yerine getirmemesi halinde veya suç oluşturan
eylemlerde bulunduğunun fark edilmesi halinde, Nixcon’a karşı üçüncü şahıslar tarafından yöneltilecek
tüm taleplerden münhasıran ve sınırsız olarak sorumlu olduğunu kabul ve taahhüt eder. Müşteri yukarıda
belirtilen ve sözleşme dahilindeki diğer sorumluluk gerektiren sebeplerle Nixcon’un hangi nam ve ad
altında olursa olsun 3. Kişi ya da kurumlar ile resmi kurum ve kuruluşlara tazminat, Adli veya İdari Para
Cezası v.b ödemesi veya ödemek zorunda bırakılması durumunda ise, Nixcon tarafından ödenen veya
ödenecek olan bu bedelleri aynen Nixcon’a ve/veya bildireceği 3. Kişi ya da resmi kurum ve kuruluşlara
ödemeyi ve Nixcon’un bu sebeple uğradığı sair her türlü zararı başkaca ihtara ve hükme gerek kalmaksızın
aynen, nakden ve defaten tazmin etmeyi kabul beyan ve taahhüt eder.
4.2. Müşteri ayrıca, erişimin mümkün olduğu yabancı ülkelere ait hukuk mevzuatı kapsamında suç teşkil
eden içerikte yayınlara yer vermeyeceğini kabul ve taahhüt eder. Müşteri kullandığı servis ya da hizmetlerin
içeriğinde, işbu madde kapsamında yasak içerik niteliğinde olan yayınlara yer verilen başkaca web sitelerine
ya da erişim adreslerine ait linklere yer veremez, söz konusu web sitelerinin veya erişim sağlanabilecek
herhangi bir yolun tanıtımını yapamaz, download izni veremez. Müşteriler içeriklerinde “.exe” uzantılı veya
buna benzer çalıştırılabilir uzantılı dosya kullanamaz.
4.3. İşbu maddelere aykırılık halinde Nixcon’un ilgili içeriği değiştirme, düzenleme, engelleme veya silme
hakkı yanında ilgili servis ya da hizmeti durdurma, yayından kaldırma veya Sözleşmeyi tazminat ödeme veya
başkaca yükümlülük altına girmeksizin derhal feshetme hakkı saklıdır.
5- SÜRE
5.1. İş bu sözleşme Site’ye üye olunma esnasında istenen sözleşmenin okunup anlaşıldığına ait onay
kutucuğu işaretlenip Site’ye üye olunması ile birlikte kurulmuş olur ve tarafların hak ve yükümlülükleri
başlar.
5.2. Sözleşme süresi müşterinin ilgili servis ya da hizmetler sırasında seçmiş olduğu ödeme periyodu
kadardır.
5.3. Taraflar sözleşmenin sona ermesinden 15 iş günü öncesine kadar sözleşmenin süre sonunda sona
ereceğini ihtar etmemişler ise sözleşme aynı şart ve hükümler ile önceki sözleşme süresi kadar uzar.
Nixcon ücret konusunda meydana gelen değişiklikleri yeni sözleşme dönemine yansıtma hakkını saklı
tutar.
5.4. Sözleşme süresi içerisinde ya da sözleşme süresi sona ermiş olup yeni dönem içerisinde ilgili servis ya
da hizmetlerin ödemesi yapılmadığı taktirde, Nixcon müşteriye ödeme yapılması konusunda 3 (üç) gün
süre verebilir. Bu süre sonunda ise müşterinin halen ödeme yapmadığı durumlarda Nixcon’un hizmeti
durdurduğu güne kadarki hizmet bedeli alacaklarının vade farkı ile birlikte tahsili için yasal yolları saklı olup,
sağlanılan hizmet iptal edilip ve içerisindeki tüm veriler silinerek, yeni müşteriler için tekrar satışa
çıkarılacaktır. Ancak, alan adı ve güvenlik sertifikaları veya bu tip hizmetlerde süre sonunda hizmetler
otomatik olarak askıya alınır, bu tip hizmetler 3. Parti sağlayıcılardan sağlanmaktadır ve Nixcon’un bu
hizmetler üzerinde herhangi bir tasarrufu bulunmamaktadır.
6- HİZMET BEDELİ
6.1. İşbu sözleşmeye konu hizmetlerin ücreti Site üzerinden oluşturulacak sipariş işlemi sırasında belirtilen
miktar kadardır. Siparişin iletilmesi ve ödeme ekranına geçilmesi ile belirtilen ücreti ve KDV dahil toplam
hizmet bedelini içeren proforma fatura düzenlenecektir. Müşteri, fatura içeriği ve miktarına itiraz
etmeyeceğini kabul ve taahhüt eder. Müşteri tarafından gerçekleştirilecek ödeme sonrasında kesilecek
faturayı müteakiben servis veya hizmet aktivasyonu servis veya hizmetin niteliğine göre anında aktivasyon
kullanılan hizmetlerde anında, manuel işlem gerektiren hizmetlerde ise iş akışına göre aktivasyon
gerçekleştirilecektir.
6.2. Nixcon önceden haber vermeksizin fiyatlar ve tarifeler üzerinde ileriye dönük olarak değişiklik yapma
hakkını saklı tutar. Bu değişiklikler Müşteri’nin daha önce ödemesini gerçekleştirmiş olduğu yani içinde
bulunduğu kullanım periyodunu etkilemeyecek ve bir sonraki hizmet dönemi için geçerli olacaktır. Müşteri
oluşabilecek fiyat ve tarife değişikliklerini peşinen kabul eder.
6.3. Türk Lirası ile satılmayan hizmetler için, ücret fatura tarihindeki Merkez Bankası efektif satış kuru
üzerinden Türk Lirası’na çevrilerek ödenecektir.
6.4. Müşteri hizmet ücretini Nixcon tarafından bildirilen vadede veya peşin olarak havale yoluyla veya
Site’de bulunan online ödeme yöntemleri ile veya Nixcon’a elden ödemekle yükümlüdür.
a) Online ödeme yöntemleri ile yapılacak ödemelerde Müşteri, işbu sözleşmenin kurulması ile Site
üzerinden siparişini oluşturduğu ve Site üzerinden satın aldığı servis ve hizmetler için sipariş esnasında
seçilen ödeme periyodu doğrultusunda tahakkuk ettirilecek faturalar ve ara ödeme bedelleri, belirtilen
online ödeme yöntemleri üzerinden sistem tarafından otomatik olarak veya Müşteri tarafından sistem
üzerinden ödenmek suretiyle tahsil edileceğine peşinen muvafakat eder.
b) Nixcon, bazı servis ve hizmet satışlarını döviz üzerinden yapabilir, bu satışlarda Müşteri, satışı yapılan
servis ya da hizmetlerin kura bağlı olarak değişebilen ücretleri ve bu ücretlerin, ilgili servis ya da hizmetlerin
fatura oluşma tarihi itibarıyla TCMB tarafından belirlenen efektif satış kuru olan Türk Lira karşılığı olarak,
tutarın kredi kartından veya diğer online ödeme yöntemleri üzerinden tahsilini Nixcon’un ayrıca bir ihbar
ve ihtarı gerekmeksizin peşinen kabul, beyan ve taahhüt eder.
c) Müşteri, online ödeme yöntemleri bilgilerinde ve geçerlilik sürelerinde olabilecek değişiklikleri Nixcon’a
yazılı olarak bildirmemesi, online ödeme yöntemleri ile tahsilat yapılamaması ya da bunlara ait bilgilerin
gerçeğe aykırı, sahte, yanlış ya da hatalı olması durumunda oluşacak her tür hukuki, cezai ve mali
sorumluluğun kendisine ait olduğunu, işbu online ödeme yöntemleri ile düzenli ödeme talimatını, en erken
ilk tahakkuk edilecek faturanın ödendiği tarihe kadar iptal etmeyeceğini, ilgili online ödeme yönteminin ya
da ödeme talimatının iptal edilmesi halinde ise iptal durumunu DERHAL Nixcon’a bildireceğini kabul ve
taahhüt eder. Bu durumda taraflarca beraber farklı bir ödeme şekli belirlenecektir. Müşteri, iptal
durumunu bildirmez ise, Nixcon’un işbu sözleşme konusu hizmetleri durdurması, askıya alması ve/veya
işbu sözleşmeyi derhal feshetme hakları ile birlikte hizmet bedeli alacağı için yasal yollara başvurma hakkı
saklıdır. Müşteri, ödemenin tahsil edilememiş olması sebebi ile gerçekleştirilecek olan işlemlerin tamamı
bakımından dava, şikayet, idari yaptırım vb. yollara başvuramaz
Müşterinin online ödeme yöntemlerine ait bilgilerin yanlış, sahte, gerçeğe aykırı, hatalı olduğunun Nixcon
tarafından, 3. kişilerin şikayeti ile yahut savcılık makamları ve mahkeme kanalı ile ortaya çıkması -
çıkarılması halinde, Müşteri Nixcon’un uğradığı - uğraması muhtemel her türlü zararını ayrıca bir ihtara ve
ihbara gerek olmaksızın ilk talepte tazmin etmekle yükümlüdür. Yine aynı sebeplerle Nixcon’un 3. kişilere
karşı bir tazmin yükümlülüğünün doğması halinde Nixcon’un bu zararı Müşteri’ye rücu edeceği Müşteri
tarafından peşinen kabul, beyan ve taahhüt edilmiştir. Bu durumda taraflarca beraber farklı bir ödeme şekli
belirlenecektir. Müşteri, iptal durumunu bildirmez ise, Nixcon’un işbu sözleşme konusu hizmetleri
durdurması, askıya alması ve/veya işbu sözleşmeyi derhal feshetme hakları ile birlikte hizmet bedeli alacağı
için yasal yollara başvurma hakkı saklıdır.
d) Banka Havalesi / EFT yoluyla yapılacak ödemelerde, Nixcon’a ait banka hesabına, Nixcon tarafından
bildirilen vade içerisinde ödemenin yapılması sonucu Nixcon servis veya hizmet aktivasyonunu mümkün
olan en kısa süre içerisinde gerçekleştirecek, ve Müşteri’yi bilgilendirecektir. Banka Havalesi / EFT yoluyla
yapılacak ödemelerde, açıklama kısmına sipariş kodu belirtilmesi ve akabinde işlemlerin hızlı
gerçekleştirilebilmesi için Site üzerinden havale bildirim formu doldurulup Nixcon’a iletilmelidir. Bu
ödeme yöntemiyle yapılacak tüm ödemelerde veya geri ödemelerde oluşabilecek masraflar tümüyle
Müşteri tarafından karşılanacaktır.
6.5. Ücretlerin ödenmesinde gecikme yaşanması durumunda Nixcon, kur veya vade farkı faturası kesme
hakkını saklı tutar.
6.6. Nixcon, Müşteri tarafından oluşturulacak sipariş ve ödeme işlemlerinin tamamlanmasından sonra
hizmet aktivasyonunu gerçekleştirecektir, Nixcon ayrıca müşteri profilini onaylamak isteyebilir bu
durumda hizmet aktivasyonu müşteri profilindeki bilgiler doğrulanana kadar bekletilebilir. Satın alınmış
servis veya hizmetlerin sürelerinin uzatılması için, uzama dönemi ile ilgili ücretin, hizmet süresinin
bitiminden önce ödenmesi zorunludur, Nixcon’un ilgili ödemelere ilişkin olarak hatırlatma veya haber
verme yükümlülüğü bulunmamaktadır. Müşteri tarafından hizmet süresini uzatmaya yönelik söz konusu
ödemenin yapılmaması halinde, işbu sözleşme hizmet süresinin sona ermesi ile birlikte kendiliğinden sona
erecektir.
6.7. Sipariş esnasında ve Site üzerindeki ilgili servis veya hizmetlere ait sayfalarda belirtildiği üzere, alan adı,
güvenlik sertifikası ve sunucu hizmetlerinde (sanal/bulut sunucu, vps, dedicated/fiziksel sunucu, colocation
v.b kişiye özel oluşturulan hizmetler) geri ödeme yapılmaz. Bu sözleşmenin 10 numaralı maddesinde bu
konu daha detaylı açıklanmıştır.
6.8. Nixcon, online olarak kredi kartı ile tahsilat yapar, bu işlemleri BDDK onaylı ödeme kuruluşları
aracılığı ile gerçekleştirebilir. Ancak kredi kartı haricinde farklı ve 3. Parti şirketler tarafından sağlanan ve
piyasada kabul görmüş bazı online ödeme yöntemlerini, müşteri kullanımları ve talepleri doğrultusunda
sistemine ekleyebilir. Online ödeme yöntemleri tarafından alınan hizmet bedelleri Müşteri’ye faturasında
yansıtılır, Müşteri kredi kartı peşin ödeme haricindeki (kredi kartına taksitlendirme, PayPal v.b) diğer online
ödeme yöntemlerini tercih etmesi durumunda bu hizmet bedellerini ödemeyi peşinen kabul, beyan ve
taahhüt eder.
6.9. Nixcon, düzenli hizmetlerinin kapsamı dışındaki sair görevler bakımından ve ek hizmet veyahut mal
talepleri bakımından her zaman makul bir hizmet ücreti tahsil etme hakkını saklı tutar. Bunlar, işbu sayılan
hususlarla sınırlı olmamak üzere, e-posta üzerinden halledilemeyen ve kişisel hizmet gerektiren müşteri
hizmetleri sorunları ve özel hizmet gerektiren anlaşmazlıklar veyahut Nixcon’un Müşteri bakımından
almak zorunda kaldığı hukuk müşavirliği v.b hizmetlerdir. Bu tahsilatlar, Müşterinin Nixcon’da kayıtlı olan
ödeme yöntemine mümkün olduğunca makul biçimde fatura edilecektir.
6.10. Nixcon tarafından sunulan ürün veya hizmetlerde uygulanabilecek kampanyalar, aksi bir durum web
sitesi veya halka açık alanlarda üzerinde belirtilmedikçe, Müşteri’yi kapsamamaktadır. Müşterinin, bu
kampanyalardan faydalanmak istemesi halinde, bu amaçla yapacağı sipariş/başvuru onaylanmayacak olup,
Müşteri tarafından kampanyaya ilişkin olarak herhangi bir ödeme yapılır ise, halin icabına göre bu ödeme
mevcut ürün ve hizmetler için yapılmış sayılacak veya iade edilecektir.
7. HİZMETİN GEÇİCİ OLARAK VEYA TAMAMEN DURDURULMASI
7.1. Ücretlerin ödenmesi konusunda problem yaşanması, online ödeme yöntemiyle ödeme talimatı vermiş
müşterilerde provizyon sorunları veya hüküm ve yükümlülükler ile ilgili maddelerden dolayı Nixcon,
müşteriye verilen hizmetin tümünü, e-mail, web, ftp hesaplarının tamamını veya bir kısmını durdurma
hakkını saklı tutar.
7.2. Ödemenin yapılmaması durumunda Müşteri’nin satın almış olduğu servis veya hizmetler askıya alınır.
Bu durumda Müşteri, e-posta, web, ftp v.b erişimleri yapamaz. Askıda geçen süre boyunca ilgili hizmete
gelen ya da giden tüm e-postalar bloklanır, kabul edilmez.
7.3. Müşteri tarafından satın alınmış hizmetlerde barındırılan içerik ve dosyaların sorumluluğu ve güvenliği
müşteriye aittir. İlgili içerik ve dosyalara gereksiz yetki verilmesi (chmod 777 v.b) gibi durumlardan
kaynaklanabilecek ya da kullanılan yazılımdan kaynaklanabilecek herhangi bir konuda şirketimiz hiç bir
şekilde sorumlu değildir. Kullanılan yazılımlardan ve bu yazılımların oluşturabileceği durumlardan
tamamıyla Müşteri sorumludur. Nixcon, hiç bir suretle hizmetler üzerinde kullanılabilecek yazılımların,
programların veya tasarımların v.b desteğini vermek veya hatalarını düzeltmekle mükellef değildir. Bu
sorunların Nixcon’a hizmetlerini sağlamada engel olması sebebiyle Müşteri’nin ürün veya hizmetleri
askıya alınabilir.
7.4. Müşteri, kullandığı hizmetleri hack, crack, warez, reverse engineering, mp3, mp4, video v.b içerik
sunmak ve dağıtmak, telif haklarını ihlal edecek içerik barındırmak veya bu maddede bahsedilen tip ve
içerik sağlayan sitelere yönlendirmek, bilgilendirmek için kullanamaz.
7.5. Müşteri, kullandığı hizmetlerde sağlanan e-posta hesaplarını, toplu mail, bülten, tanıtım, spam,
kimliksiz mail gönderimi için kullanamaz. Bu tür kullanımlar tespit edildiği taktirde Nixcon kullanıcının eposta trafiğini durdurabilir veya sözleşmeyi tamamen tek taraflı olarak herhangi bir tazmin veya benzeri bir yükümlülük doğmadan fesih edebilir.
7.6. Paylaşımlı hizmetleri kullanan müşteri, sistem kaynaklarını aşırı kullanan dosyalar, yazılımlar veya
programlar bulunduramaz, çalıştıramaz. Paylaşımlı hizmetlerde, hizmet modellerine göre değişiklik
göstermekle birlikte CPU kullanım oranı sunucu üzerinde bulunan işlemci çekirdeklerinin bir tanesinin
%20’si kadardır. Site üzerinde aktif satışı bulunan tüm hizmetlerin teknik kullanım detayları (CPU, Ram
oranı, e-posta limitleri v.b) ilgili hizmetlerin sipariş sayfalarından görüntülenebilir.
7.7. Nixcon, herhangi bir Müşteri’sine ait site ile ilgili kurum ve kuruluşlar ve/veya T.C. Mahkemeleri veya
Cumhuriyet Savcıları tarafından verilecek erişimin engellenmesi – içeriğin yayından kaldırılması, talep ve
kararları Müşteri’ye sormadan uygular. Müşteri’nin kimlik ve ödeme detayları, faturalar, giriş çıkış kayıtları
v.b tüm evrak ve bilgilerin Savcılıklar veya Mahkemeler tarafından talep edilmesi halinde Nixcon,
Müşteri’ye bildirmeksizin talep edilen tüm bilgileri, talep eden resmi mercilere iletecektir. Müşteri bu
durumda Nixcon’a kayıt olurken verdiği tüm bilgilerin gerçeğe uygun ve kendisine ait şekilde kullanılmak
zorunda olduğunu bilmekle birlikte, gerçeğe aykırı bilgiler verilmesi halinde doğabilecek her türlü zarar, 3.
Kişilerin uğraması muhtemelen zararlar da dahil olmak üzere Müşteri’ye aittir. Müşteri, Nixcon’un resmi
mercilerden gelen erişim engelleme veya içeriğin yayından kaldırılması kararına istinaden Müşteri’ye ait
siteyi kapatmasından doğacak zararlardan sorumlu olmadığını, hiçbir talepte bulunamayacağını kabul ve
taahhüt eder.
7.8. Müşteri, Nixcon internet ağında yetkisi olmayan bölümlere erişmeyeceğini bilir, erişmeye çalışmaz ve
aksi durumda oluşabilecek tüm cezai sorumlulukların kendisinde olacağını kabul eder.
7.9. Kısa aralıklarla 2 defa veya tek bir defada uzun bir süre Nixcon’a ait internet ağını veya diğer
müşterilerini etkileyecek şekilde ddos atak v.b saldırı alan sunucular veya hizmetler derhan kapatılır. Aynı
şekilde kullanım adına yeniden açılabilmesi olası değildir. İlk saldırı neticesinde müşteri bilgilendirilir ve
müşteri saldırıya uğrayan site/program/oyun v.b içeriğin erişimini kesmekle mükelleftir.
7.10. Müşteri, hizmetlerinden herhangi birini ödemede temerrüde düşer veya tahakkuk ettirilen faturayı
ödemeyi reddeder ise, Nixcon müşteri ödeme sorumluluğunu yerine getirene kadar Müşteri’ye sağlanan
ilgili hizmet ile birlikte diğer hizmetleri de askıya alabilir, yayınlarını durdurabilir.
8. FESİH
8.1 Nixcon, sağladığı servis veya hizmetlerin alenen ilgili mevzuatta yer alan hükümleri ihlal ettiği, suç
unsuru barındırdığını fark etmesi, Müşteri’nin ödeme yükümlülüğünü yerine getirmemesi, işbu sözleşme ve
Site’de sözleşmeler kısmında bulunan politika ve teknik şartları ihlal etmesi veya Nixcon’ı ya da diğer
kullanıcılarından herhangi birinin işine zarar verdiği için, işbu sözleşmeyi tek taraflı olarak ve hiç bir ek
yükümlülük altına girmeden derhal fesih edebilir. Nixcon hukuka aykırı içerikleri, eylem veya fiilleri
öğrendiğinden itibaren müşteriye haber vermeksizin silme hakkını saklı tutar. Bundan dolayı Müşteri,
Nixcon’a hiç bir sorumluluk yükleyemez.
8.2. Müşteri işbu sözleşmenin başta ödeme yükümlülüğü olmak üzere hiç bir maddesine aykırı davranarak
sorumluluklarını ve taahhütlerini yerine getirmediği takdirde ya da üye kaydı esnasında beyan ettiği veya
daha sonradan güncellediği bilgilerin doğru olmadığının tesbiti halinde, sözleşme içerisinde belirtilen askıya
alınma 7 günden fazla devam etmesi halinde, Nixcon hiç bir ihtar ve ihbara gerek kalmaksızın sözleşmeyi
hiç bir ek yükümlülük altına girmeden tek taraflı olarak fesih etme hakkına sahiptir.
8.3. Bu şekil ile gerçekleşecek fesih sonrasında Müşteri, hizmetin kalan süresine bakılmaksızın ödemiş
olduğu son sözleşme ücretini geri isteyemeyeceğini, fesih tarihinde yürürlükte olan emsal sözleşme
bedelinin 2 katı ticari-cezai tazminat ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
8.4. Müşteri, haklı bir gerekçe ile işbu sözleşmeyi, sözleşme süresi bitiminden 30 gün önce yazılı olarak ihtar
etmek şartı ile fesih etme hakkına sahiptir.
8.5. Sözleşmenin sonra erme süresinden önce ihbar süresine uymadan ve haklı bir gerekçe bildirilmeden
müşteri tarafından fesih edilmesi halinde sözleşme sonuna kadar ödenecek olan ücretlerin ½’sini defaten
ve peşin olarak ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
9- BİLGİ VE İLETİŞİM ADRESLERİ
9.1. Müşteri, Nixcon kayıtlarına adres, telefon, e-posta gibi irtibat bilgilerini doğru olarak girmek ve
güncel tutmakla yükümlüdür, bu kayıtlar Site üzerinde ilk kayıtta istenen kayıtlardır ve Site üzerinden
güncellenebilirler.
9.2. Taraflar, sözleşme kaynaklı her türlü tebligat için sipariş adresinde belirtilen posta adreslerini yasal
ikametgah ve kanuni tebligat adresi olarak kabul, beyan ve taahhüt etmişlerdir.
9.3. Söz konusu adreslerin değişmesi durumunda bu değişikliğin karşı tarafa 2 (iki) iş günü içerisinde yazılı
olarak ve sistem üzerinden bildirilmemesi halinde, mevcut kayıtlar doğrultusunda yapılan tebligatlar usule
uygun ve geçerli sayılacaktır. İhtilaf halinde, Müşteri bu adrese yapılan tebligatı almadığı, içeriğinden
haberdar olmadığı iddiasında bulunamaz.
9.4. Nixcon, sözleşme süresi dahilinde, Müşteri’nin e-posta adresine mesaj, bilgi, yazı, ihtar, ödeme
bildirimi, hesap ekstresi, hesap hareket çizelgesi gönderebilir. Müşteri söz konusu elektronik iletilerin
alınmadığı ya da kendisine ulaşmadığı iddiasında bulunamayacağı gibi, söz konusu iletilerin gönderildikleri
tarihten 1 gün sonra yasal anlamda tebliğ edilmiş sayılacağını beyan, kabul ve taahhüt eder.
10. ÜCRET İADE KOŞULLARI
10.1. Sunucu barındırma, Kiralık sunucu ve sanal sunucu, güvenlik sertifikası ve alan adı gibi kişiye özel
oluşturulan (sanal/bulut sunucu, vps, dedicated/fiziksel sunucu, colocation v.b kişiye özel oluşturulan
hizmetler) hizmetler için ücret iadesi bulunmamaktadır. Sipariş ancak mücbir sebep ve/veya Müşteri
kusurundan kaynaklanan sebepler haricinde Nixcon’un kusurundan dolayı hazırlanmamışsa ücret iadesi
yapılabilmektedir. Paylaşımlı web barındırma hizmeti için Müşteri, Site üzerinde belirtilen geri ödeme
süresi dolmadan önce hizmetleri kullanmaktan vazgeçip ücret iadesi isteyebilir.
10.2. Nixcon ücret iadesini, ilgili hizmetin durdurulmasından sonraki 14 (on dört) gün içinde yapar.
Müşteri hangi ödeme metoduyla ödeme yaptıysa aynı metod ile ücret iade edilir. Kredi kartı ile yapılan
ödemeler ilgili kredi kartına, diğer online ödeme yöntemleri ile yapılan ödemeler aynı şekilde, banka
havalesi / eft yoluyla yapılan ödemeler ödeme yapılan hesaba iade edilir. Mobil ödeme ile ödenen
hizmetlerde iade bulunmamaktadır, mobil ödeme yoluyla ödenmiş ve iptal edilmiş faturalar müşteri
hesabına kredi şeklinde iade edilir. İade işlemleri sırasında banka ya da farklı sağlayıcılardan kaynaklanacak
kesinti ve kur farkları Müşteri’ye aittir, iade işlemi sırasında doğabilecek bedeller iade edilecek ücretten
düşülecektir, bu farklardan Nixcon sorumlu tutulamaz.
10.3. Nixcon, iadeye konu olan hizmet için kesilmiş ve Müşteri’ye ulaştırılmış olan fatura bedeli kadar,
ücret iadesi esnasında aynı bedelle Müşteri’den iade faturası kesmesini isteyebilir. Müşteri iade faturası
kesmez veya Nixcon’a ulaştırmazsa ödeme yapılmaz.
11. ÜCRETİN ÖDENMESİNDE TEMERRÜDE DÜŞÜLMESİ
11.1. Müşteri, aldığı hizmetlere karşılık başvuru tarihini takip eden 7 gün içinde ödeme gerçekleştirmediği
takdirde temerrüde düşmüş olacak ve mütemerrit sayılacaktır. Bu durumda Nixcon, kur farkı faturası
kesebileceği gibi dilerse fatura tarihinden itibaren aylık %10 gecikme faizi talep edebilir. Müşteri bu
gecikme faizi ve kur farkı faturasını ödemeyi beyan ve kabul eder. Ancak, 3095 sayılı Kanuni Faiz ve
Temerrüt Faizine İlişkin Kanun’un, ticari işlerde uygulanacak temerrüt faizi oranı, işbu madde ile kabul
edilen faiz oranından daha yüksek olduğu takdirde, Taraflar, gecikme faizi ranı olarak, kanun gereği ticari
işlerde uygulanacak temerrüt faizi oranının uygulanacağını kabul ederler.
11.2. Müşteri, işbu sözleşmeden doğan her türlü alacak için Nixcon’un dava ya da icra takibi açması
halinde de aylık %10 gecikme faizi, bakiye borç miktarının %50’si kadar cezai şart, avukatlık ücreti ve diğer
tüm yasal giderleri ödemeyi beyan, kabul ve taahhüt eder.
11.3. Müşteri, işbu sözleşmeden doğan alacaklarının tahsili için yasal mercilere İhtiyati Haciz ve İhtiyati
tedbir için başvurması halinde Nixcon’un teminatsız İhtiyati Haciz ve İhtiyati Tedbir kararı almaya yetkili
olduğunu ancak buna rağmen mahkemelerce teminat istendiği takdirde bankalardan alınacak teminat
mektuplarından doğacak komisyon ve her türlü ücretin kendileri tarafından ödeneceğini ve bu konulara
hiçbir itirazda bulunmayacağını beyan, kabul ve taahhüt eder.
12. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜM YOLLARI
Taraflar, işbu sözleşme hükümlerinden doğan her türlü ihtilafı öncelikle karşılıklı müzakere yoluyla iyi niyetli
olarak çözme yoluna gideceklerdir. Müzakereler neticesinde uyuşmazlık sonlandırılamazsa işbu sözleşme
hükümlerinden doğan her türlü uyuşmazlığın giderilmesinde İzmir Mahkeme ve İcra daireleri yetkili
olacaktır.
13. GİZLİLİK KURALLARI
13.1. Nixcon, servis veya hizmetlerini kullanan tüm müşterlerinin, isim, adres, telefon, e-posta v.b
bilgilerini saklamayı ve 2. Maddede belirtilen koşullar ile mahkemeler ve savcılık makamları ile idari
makamlardan talep edilmesi durumları dışında hiç kimseyle paylaşmamayı taahhüt eder.
13.2. Nixcon, müşteri bilgilerini Telekomünikasyon Kurumu üyeliği nedeniyle bağlayıcı kurallara tabi
olduğu için, Telekomünikasyon Kurumu dahil bütün T.C. Resmi Kurum ve Kuruluşlar tarafından talep
edilmesi durumunda adli birimlere verebilir.
13.3. Nixcon, Kredi kartı bilgilerini kayıt altına almaz. Bu bilgiler ödeme esnasında Güvenli Bağlantı
üzerinden sadece bankaya iletilir ve bankadan geri dönen ödemenin başarıyla yapıldığı veya ödeme
esnasında sorun oluştuysa bu soruna ilişkin hata kodunu saklar.
13.4. Nixcon, Müşteri itirazını yazılı olarak bildirmediği sürece, hizmet verdiği site, kurum ve kuruluşların
adreslerini ve hizmet türlerini referans olarak Site üzerinde yayınlayabilir. Müşteri’nin referans olarak
gösterilmedi reddettiği hallerde ilgili bilgi referans listesinden derhal çıkarılır.
13.5. Nixcon, Site’de bulunan bölümlerde gizli bilgi (ödeme, üyelik v.b) içeren bölümlerini Güvenlik
Sertifikası ile güvenli hale getirmiştir. Bunun dışında kötü niyetli sanal saldırılara karşı mümkün olan bütün
yazılımsal ve donanımsal tedbirleri almıştır. Alınan tüm tedbirlere rağmen Nixcon’dan kaynaklanmayan
sebeplerden dolayı oluşabilecek zararlardan Nixcon sorumlu tutulamaz.
13.6. Müşteri, işbu Sözleşme dahilinde işin ifşası sırasında ve işbu Sözleşme dolayısıyla elde edeceği,
Nixcon’a ait ve Nixcon tarafından gizli bilgi olarak belirtilmiş olsun olmasın, hiç bir bilgiyi, Nixcon’un
yazılı izni olmaksızın üçüncü kişi veya kurumlara açıklamamayı ve bu tür bilgilerin gizliliğinin işbu gizlilik
prensibi dahilinde korunacağını, aksi durumda Nixcon’un bu sebeplerle uğrayacağı her türlü zararı ilk talep
anında nakden ve defaten tazmin etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
14. GİZLİLİK HÜKMÜ
14.1. Müşteri, işbu Sözleşme dahilinde işin ifşası sırasında ve işbu Sözleşme dolayısıyla elde edeceği,
Nixcon’a ait ve Nixcon tarafından gizli bilgi olarak belirtilmiş olsun olmasın, hiç bir bilgiyi, Nixcon’un
yazılı izni olmaksızın üçüncü kişi veya kurumlara açıklamamayı ve bu tür bilgilerin gizliliğinin işbu gizlilik
prensibi dahilinde korunacağını, aksi durumda Nixcon’un bu sebeplerle uğrayacağı her türlü zararı ilk talep
anında nakden ve defaten tazmin etmeyi kabul, beyan ve taahhüt eder. Müşteri’nin çalışanları, ortakları,
müşterileri tarafından her türlü bilginin ifşa edilmesi halinde doğacak maddi ve manevi zararlardan da
Müşteri sorumludur.
14.2. Bilgi gizliliğinin ihlali durumunda sözleşmeyi ihlal eden taraf, zarar gören tarafa bu sebeple oluşan tüm
zararı ödemekle beraber bununla birlikte 500 Euro ceza koşulunu derhan ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
14.3. Taraflar, işbu sözleşme her ne şekilde sona ererse ersin, sona erme tarihinden itibaren ilgili Gizlilik
hükümlerini hiç bir şekilde ihlal etmeyeceklerini kabul, beyan ve taahhüt ederler.
14.4. Yukarıda sayılan bilgilerin daha önceden kamuya ifşa edilmiş olanları ile resmi kurumlarca talep edilen
bilgiler iş bu madde kapsamında değerlendirilmeyecektir.
15. MÜCBİR SEBEPLER
15.1. Tarafların kontrolü ve iradesi dışında gelişen ve makul denetim gücü dışında kalan ve tarafların işbu
sözleşme ile yüklendiği borçlarını yerine getirmelerini engelleyici ve/veya geciktirici, önceden tahmin
edilmesi mümkün olmayan, sayılanlarla sınırlı olmamak kaydı ile;
a) Deprem, yangın, sel, doğal afet v.b.
b) Savaş, iç savaş, terör eylemleri v.b.
c) Oluşabilecek elektronik arızalar (Donanım arızaları)
d) Periyodik bakımlar veya iyileştirme çalışmaları (Periyodik bakımlar planlı bir şekilde en az 2 gün
öncesinden duyurularak yapılır, acil müdahale gerektiren veya güvenlik sorunu oluşturan durumlarda haber
verilmeksizin uygulanabilir)
e) Telekomünikasyon hatlarında meydana gelebilecek kesinti veya arızalar, ağ saldırıları, ağ yoğunluğu veya
diğer arızaların meydana gelmesi mücbir sebep olarak değerlendirilecektir.
15.2. Taraflardan biri, bir mücbir sebep ortaya çıktığında zaman kaybetmeksizin derhal diğer tarafa
bildirmek zorundadır. Böyle bir durumla karşılaşılması halinde taraflar birlikte değerlendirme yaparak
alınacak tedbirleri beraberce tespit edecek ve uygulayacaklardır. Taraflar mücbir sebep yüzünden
yükümlülüklerini tam veya zamanında yerine getirememeden dolayı sorumlu tutulmayacaktır. Mücbir
sebep durumunun kesintisiz 15 (on beş) gün devam etmesi halinde işbu sözleşme kendiliğinden münfesih
hale gelecek, ancak tarafların fesihten önce tahakkuk eden hak ve alacakları saklı kalacaktır.
16. DELİL SÖZLEŞMESİ
Müşteri, işbu sözleşmeden doğabilecek uyuşmazlıklarda Nixcon’a ait her türlü defter ve kayıtlarının
geçerli, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil olacağını kabul eder. Bu madde H.M.K 193. Maddesi uyarınca
yazılı delil niteliğinde olup yukarıda belirtilen delillerden başka delil ikame edilemez.
17. DEVİR VE TEMLİK YASAĞI
Taraflar, işbu sözleşme gereği hak ve yükümlülüklerini hiç bir şekilde devir ve temlik edemez. Müşteri,
Nixcon adına ya da hesabına üçüncü bir şahısla bir işlem ya da anlaşma yapamaz. Bu hükme aykırı olarak
devir ve temlik söz konusu olsa dahi Tarafların her türlü sorumluluğu devam eder.
18. SON HÜKÜM
İşbu sözleşme bununla birlikte 18 ana madde ve alt başlıklardan ibaret olup, taraflarca okunup anlaşılarak
imza altına alınmıştır. (İş bu sözleşme Site’ye üye olunma esnasında istenen sözleşmenin okunup
anlaşıldığına ait onay kutucuğu işaretlenip Site’ye üye olunması ile birlikte kurulmuş olur ve tarafların hak
ve yükümlülükleri başlar.). Nixcon gerekli gördüğü takdirde yeni maddeler ve/veya alt başlıklar
ekleyebilir, çıkartabilir ya da maddeler üzerinde değişiklik yapabilir. Müşteri bu değişiklikleri önceden kabul
ettiğini beyan ve taahhüt eder.